Podłączenie wyświetlacza LCD 16x2 do Arduino Uno
Podłączenie wyświetlacza LCD 16x2 do Arduino Uno jest dość proste, ale wymaga kilku przewodów i trochę kodu. Oto kroki i przykładowy kod źródłowy:
Krok 1: Przygotowanie materiałów
Potrzebujesz następujących materiałów:
Arduino Uno
Wyświetlacz LCD 16x2 z kontrolerem HD44780
Potencjometr 10k ohm
Przewody do podłączenia
Krok 2: Połączenia
Podłącz wyświetlacz LCD i potencjometr według następującego schematu:
RS (Register Select) wyświetlacza do pinu 12 na Arduino.
Enable (Enable) wyświetlacza do pinu 11 na Arduino.
D4 (Data Bit 4) wyświetlacza do pinu 5 na Arduino.
D5 (Data Bit 5) wyświetlacza do pinu 4 na Arduino.
D6 (Data Bit 6) wyświetlacza do pinu 3 na Arduino.
D7 (Data Bit 7) wyświetlacza do pinu 2 na Arduino.
A (Anode) wyświetlacza do zasilania +5V na Arduino.
K (Kathode) wyświetlacza do masy na Arduino.
Wyprowadzenie środkowe potencjometru do pinu VO (kontrast) wyświetlacza.
Jedno z pozostałych wyprowadzeń potencjometru do zasilania +5V na Arduino.
Pozostałe wyprowadzenie potencjometru do masy na Arduino.
Krok 3: Zaprogramowanie Arduino
Oto przykładowy kod źródłowy, który wykorzystuje bibliotekę "LiquidCrystal" do obsługi wyświetlacza LCD 16x2. Upewnij się, że masz tę bibliotekę zainstalowaną w swoim środowisku Arduino IDE.
Opis kodu:
1. Importuje bibliotekę "LiquidCrystal".
2. Inicjalizuje obiekt "LiquidCrystal" o nazwie "lcd" z odpowiednimi parametrami pinów.
3. W funkcji setup(), inicjalizujemy wyświetlacz, ustawiamy jego wielkość na 16x2 i wyświetlamy tekst na dwóch wierszach.
4. W funkcji loop(), możesz dodać kod do dynamicznej aktualizacji treści na wyświetlaczu.
Po wgraniu tego kodu do Arduino Uno, wyświetlacz LCD 16x2 powinien wyświetlać napis "Manufaktura" na pierwszym wierszu i "Elektroniki" na drugim wierszu. Możesz dostosować treść i operacje według swoich potrzeb.
Upewnij się, że połączenia są poprawne, a potencjometr jest odpowiednio dostrojony do osiągnięcia odpowiedniego kontrastu wyświetlacza.